Субота, новембар 15, 2025
2025/2026Kреативни радови

🌟Седма и осма седмица – ВРЛИНЕ: САОСЕЋАЈНОСТ И ПЛЕМЕНИТОСТ 🌟

Пројекат: „Срећно учење за друштво вредности“ 🌟

Школа: Основна школа „Лепосавић“
Координатор: Сузана Зечевић
Група (годишње доба): Летња врева
Назив активности: Мостови и кругови добрих дела
Врлина: Саосећајност и племенитост
Назив приче: „Токен за телепорт“ и „Верина вера“
Из књиге: „Летња врева са вилом Сунчицом“, Жељана Радојичић Лукић

Кратак опис шта је урађено

1️⃣ Посета пензионерима у Јошаници
Ученици првог и другог разреда, заједно са учитељицама Иваном Анђелковић и Дијаном Јовановић, посетили су пензионере у Јошаници. Ученици су понели цртеже, поклоне и колачиће. Током посете разговарали су о прошлости, детињству и традицији. Ученици су показали саосећајност пажњом и лепом речју, а племенитост кроз жељу да улепшају дан другима.

2️⃣ Посета Специјалној школи – рад са причама
Ученици другог разреда заједно са учитељицом Наташом Радосављевић анализирали су приче „Токен за телепорт“ и „Верина вера“ где су закључили да „племенитост и саосећајност почињу у школској клупи и расту заједно са човеком“.
Након тога, ученици су посетили ученике Специјалне школе у издвојеном одељењу. Посета је била емотивна и поучна. Ученици су својим делима, речима и мислима ширили доброту – упућивали осмех, помоћ, подршку и искрен комплимент. Приликом посете уручили су симболичне поклон пакетиће.

Закључак о посети Специјалној школи:
• Сваки леп гест може улепшати нечији дан.
• Само један осмех може променити цео дан.
• Добро дело покреће ланац промена и гради мост светлости који спаја срца.

3️⃣ Подршка ученику Филипу из Кијевчића
Учитељица Маја Ђукић са својим ученицима посетила је ученика Филипа. Подршка и пажња коју су пружили, изазвала је велико одушевљење код Филипа и његовог учитеља. Ово је пример како мала дела доброте могу донети радост и охрабрење у тешким тренуцима.

4️⃣ Подршка ученику Матији Обрадовићу
Ученици седмог три разреда уз разредног старешину Лазара Моковића показали су подршку свом другу Матеји, који се налази на лечењу. У оквиру активности припремили су видео-поруке охрабрења, симболичне поклоне и речи подршке. Овим су показали искрену саосећајност и племенитост према другу.

Закључак активности:
Љубав, пажња и подршка према другом човеку граде невидљиви мост који повезује срца и пружа снагу у тешким тренуцима.

5️⃣ „Један дан заједно“ – сусрет матичне школе и издвојених одељења

Ученици и учитељи:
• Прваци из издвојених одељења Joшанице и Дрена били су гости код учитељица Виолете и Биљане Петровић.
• Ученици II разреда из матичне школе са учитељицом Наташом Радосављевић, заједно са учитељицом Сузаном Зечевић у ученицима 2. разреда из Јошанице и Дрена, реализовали су активност „Мостови доброте“.
• Ученици III разреда из Дрена и Кијевчића са учитељицама Горданом Недељковић-Милојевић и Бранкицом Милетић имали су активности код учитељице Љиљане Трајковић.
• Учитељ Мирко Милутиновић био је гост код учитељице Маје Ђукић и њених ученика, настављајући активности подршке ученику Филипу.

Активност „Мостови доброте“ :
Ученици 2. разреда су били подељени у пет група:
• Прва група – пословице
• Друга група – загонетке
• Трећа група – питалице
• Четврта група – брзалице
• Пета група – разбрајалице

Свака група је израдила свој мост дужине 20 cm, а спајањем свих пет мостова формиран је заједнички мост дужине 1 метар. У оквиру ове активности ученици су интегрисали наставне јединице, укључујући народне умотворине, и на практичан начин учврстили знање о јединицама мере за дужину. Мост је украшен пословицама, загонеткама, питалицама и разбрајалицама, симболизујући повезаност, саосећајност и племенитост.

Закључак часа „Мостови доброте“ – симболика:
Када се саосећање и племенитост споје, настаје мост који спаја срца и који никада не пада.

Утисци ученика
• Велика радост због могућности да помогну другима и улепшају им дан.
• Ентузијазам због практичног рада и украшавања мостова.
• Разумевање значаја племенитости и саосећајности.
• Узбуђење због интеракције са ученицима из издвојених одељења и Специјалне школе.

Утисци координатора
• Активности су успешно интегрисане са седмим и осмим задатком Врлинотеке.
• Ученици су активно учествовали и пружили подршку другарима и заједници.
• Пројекат је показао значај практичне примене знања и развоја емоционалне интелигенције кроз активности које спајају школу и заједницу.

Координатор: Сузана Зечевић