📝 Недељни извештај – 4. задатак / Врлина: УПОРНОСТ
🏫 Школа: ОШ „Лепосавић“
👩🏫 Координатор: Сузана Зечевић
🌼Група: Летња врева
🎨 Назив активности: Брдо врлина
⭐ Врлина: УПОРНОСТ
📚 Назив приче: „Укуси света“
✍️ Из књиге: Јесења гозба са вилом Босиљчицом – Жељана Радојичић Лукић
⸻
📌 Опис активности
Седмична врлина: Упорност
„Упорност је кад не одустајеш од свог циља, покушавајући и по стотину пута.“
(из књиге „Јесења гозба са вилом Босиљчицом“, Жељана Радојичић Лукић)
У оквиру четврте седмице пројекта „Срећно учење за друштво вредности“ у Врлинотеку се „уселила“ врлина упорност. Након читања приче „Укуси света“, ученици су разговарали о томе како јунак Лука показује истрајност и не одустаје ни када је тешко. Разговор је био усмерен на значај упорности и лична искуства ученика, а циљ је био да препознају да истрајати у обавезама, чак и у изазовним тренуцима, доноси радост и осећај постигнућа.
⸻
🧠 Реализација по одељењима и учитељима
• 🧒 Одељење V/3 — Са наставницом математике Слађаном Раловић, ученици су кроз радове показали шта за њих значи бити упоран и како се упорним радом стиже до резултата.
• 🏞️ Издвојено одељење у Кијевчићу — Учитељица Гордана Недељковић Милојевић и учитељ Мирко Милутиновић са ученицима су на хамеру приказали пут до успеха и истакли да је управо упорношћу могуће стићи до циља.
• ✏️ Одељења 3/1, 3/2 и 3/4 — Са наставницом Данком Борисављевић, на часовима грађанског васпитања, ученици су кроз цртеже и стихове представили своје разумевање упорности.
• 🖌️ Одељење 4/1- Ученици су са наставницом Данком израдили прелепе ликовне радове и написали песмицу о упорности, наглашавајући значај труда и неодустајања.
• 📖 Одељење 2. разреда — Са учитељицом Наташом Радосављевић, ученици су анализирали причу „Укуси света“ и повезали је са басном „Корњача и зец“. Осмислили су сопствену басну „Два пужа“, кроз коју су илустровали снагу упорности, и написали песму „Могу све“.
•⛰️ Ученици одељења 2/3 са учитељицом Мајом Ђукић кроз занимљиве активности учили су шта значи бити упоран. На свом „Брду врлина“ представили су кораке који воде ка циљу, а у „Рецепту за упорност“ открили своје тајне састојке – стрпљење, веру у себе, труд и осмех.
• 🍏 Ученици 1. и 2. разреда И.О. у Јошаници — Са својим учитељима реализовали су више креативних активности: направили су „Књигу рецепата за упорност“ са саветима и идејама, „Шерпу упорности“ са мотивишућим порукама, као и постер пута ка циљу са охрабрујућим мислима. Круна активности била је припрема штрудле са јабукама по рецепту из књиге „Јесења журба“ и заједничко дружење, уз разговор о томе како се трудом и стрпљењем постижу циљеви.
• 🏔️ Издвојено одељење у Дрену — Ученици са учитељицама Бранкицом Милетић и Сузаном Зечевић реализовали су креативну радионицу израде тродимензионалног модела планине од пур пене. Обојили су је у три зоне (подножје, падине и врх), а дуж планинске стазе симболично су представили лични пут упорности кроз:
❤️ срце – жеља/циљ,
☁️ облак – препрека,
🏳️ заставица – постигнуће уз труд.
На врху планине налази се звезда са поруком „Корак по корак – до успеха“, као заједнички симбол вере у напредак. Модел се користи као дидактичко средство у настави и као подсећање на вредност yпорности.
⸻
💬 Утисци ученика
Ученици су са одушевљењем прихватили теме упорности, препознавали сопствене примере и креативно их представљали кроз цртеже, песме, постере, басне и моделе. Њихове поруке попут „Упорност води ка циљу“ и „Не постоји препрека коју не можемо савладати ако верујемо у себе“ биле су инспиришуће и снажне.
⸻
💡 Утисци координатора
Наставници и ученици су показали посвећеност и маштовитост у реализацији активности. Упорност је прожимала различите наставне садржаје и облике рада. Симболички прикази пута ка циљу и рецепти за упорност подстакли су лични доживљај врлине и заједнички дух.
Сузана Зечевић