Друга седмица пројекта „срећно учење за друштво вредности“ – ОПРЕЗНОСТ
У протеклој недељи, од 23.9. до 30.9., ученици су заједно са својим учитељима и наставницима реализовали активности посвећене седмичној врлини Опрезност у оквиру пројекта „Срећно учење за друштво вредности“.
Тема овонедељних активности била је „Дигитални трагови“, а активности су организоване под називом „Чувари мудрог клика“. Ученицима је прочитана прича „Дигитални трагови“, у којој девојчица Вида, неопрезно кретајући се дигиталним светом, учи да сваки корак оставља трагове. Ово искуство ученицима је послужило као подстицај за разговор о томе шта значи бити опрезан – не из страха, већ из свести да свака наша одлука има последице. Нарочито смо нагласили да у дигиталном свету свака објава, порука или фотографија остаје забележена и може утицати и на нас и на друге.
Ученици су током недеље осмислили своје „мape дигиталних корака“, приказујући сигурне и промишљене изборе, као и оне кораке којима треба приступити пажљивије. Користили су речи, боје, симболе и цртеже, показујући креативност и свест о важности опрезног понашања на интернету.
У Врлинотеци ученици су своје радове поставили и заједнички отпевали песму посвећену теми, чиме су додатно обогатили активности и заокружили учење кроз креативни израз.
https://drive.google.com/file/d/1PGqrv26M3XTKd4uf9hon8-kCg1cDIS6P/view?usp=drivesdk
⸻
Реализација активности по одељењима:
• Ученици оделења 4/1 са учитељицом Бисерком Николић пажљиво су реализовали радове на тему „Мапа дигиталног света“. Поред ликовних радова, ученици су осмислили и написали песму посвећену овој теми, чиме су додатно обогатили активности на часу.
• Ученици оделења III-2 са учитељицом Љиљаном Трајковић учествовали су у реализацији исте теме. Неколико ученика је направило илустрацију на хамеру којом се јасно истичу опасности на интернету, а једна ученица је написала рад на исту тему који је употпуњен адекватном илустрацијом.
• Ученици 1. и 2. разреда из Јошанице са учитељицама Иваном и Дијаном израдили су хамер на тему „Храбри кликови“, приказујући планету са корацима у дигиталном свету, летње мотиве – сунце са зрацима као кабловима, Wi-Fi сигнал и песчани замак. Суперхерој на хамеру симболизује храбро и безбедно понашање на интернету.
• Издвојено одељење у Кијевчићу, уз учитељицу Гордану Недељковић Милојевић и учитеља Мирка Милутиновића, осмислило је плакат за безбедност деце на интернету користећи стечена знања из дигиталног света.
• Ученици 3/1 и 3/4 са наставницом Данком и учитељицама Југославом Костић и Блажицом Милутиновић реализовали су радове на часу Грађанског васпитања на тему „Опрезност – мапа дигиталног света“, показујући креативност и одговорност.
• Ученици 4/1 својим радом допринели су бољем разумевању значаја безбедног и опрезног понашања у дигиталном окружењу.
• Ученици 2/3 са учитељицом Мајом Ђукић кроз разговор, креативни рад и израду паноа учили су о значају безбедног понашања на интернету и начинима како да њихови дигитални трагови буду добри. Ученици су били радознали, активни и маштовити у изношењу својих идеја.
• Ученици 2. разреда са учитељицом Наташом Радосављевић нацртали су неколико радова на тему „Дигитални трагови“, исказујући креативност кроз цртеже и речи. Истакли су:
Интернет мрежом без мириса и боја
остављамо сенке трагове без броја.
Дигиталан свет чаробан, сјај, али корак погрешан води у крај.
• Ученици у Дрену са учитељицама Бранкицом и Сузаном осмислили су хамер „Песак мудрих стопа“ са саветима за безбедан интернет. Стопе воде ка сунцу са поруком: „Опрезност – размишљај пре клика“. На безбедним стопама је ❤️, а на небезбедним ⚠️.
Ученици су показали да опрезност у дигиталном свету значи мудрост и одговорност у сваком кораку. Сузана Зечевић, координатор