Четвртак, новембар 6, 2025
2025/2026Kреативни радови

🌟 Шеста недеља – ВРЛИНА: ХРАБРОСТ 🌟

Активност: „Путујући ковчежић храбрости“ 💎

Ове недеље у нашој школској Врлинотеци говорили смо о једној од најснажнијих и најлепших врлина – храбрости.
Кроз причу „Надин резервоар здравља“ из књиге „Пролећна журба са вилом Ђурђицом“ ауторке Жељане Радојичић Лукић, ученици су открили да храброст није одсуство страха, већ одлука да се настави даље – упркос њему.

💎 Путујући ковчежић храбрости

Активност „Путујући ковчежић храбрости“ реализована је у оквиру шесте врлине пројекта „Срећно учење за друштво вредности“.

Ковчежић је своје путовање започео у издвојеном одељењу у Јошаници, где је учитељица Ивана преузела одговорност око израде ковчежића, уз помоћ учитељица Дијане и Гордане, а ученици су убацивали прве дијаманте храбрости – поруке, симболе и мисли о томе шта за њих значи бити храбар.

Из Јошанице ковчежић је наставио пут ка матичној школи у Лепосавићу, где су му се придружила и остала одељења.

🎨 Стваралачки дух ученика

Ученици су током недеље правили и украшавали своје дијаманте, уносећи у њих поруке попут:
🩵 „И кад ти дрхте колена – можеш ходати напред.“
💙 „Бити храбар не значи да не осећаш страх, већ да те страх не заустави.“
💜 „Храброст је када не одустанеш – чак и кад је тешко.“

На часу грађанског васпитања са наставницом Данком Борисављевић, ученици одељења 1/2, 2/1 и 3/2 направили су своје дијаманте са мислима о храбрости, док су ученици 3/4 и 4/1 кроз креативне цртеже приказали да се храброст може пронаћи у сваком срцу.

Ученици 2. разреда са учитељицом Наташом Радосављевић на часовима српског, ликовног, света око нас и разредног часа читали су и анализирали причу „Надин резервоар здравља“, где су схватили да је храброст истовремено и страх.
Након анализе, ученици су трагали за речима, реченицама, симболима и порукама које за њих представљају храброст.
Направили су срце – симбол преживљене борбе и наставка пута испуњеног вером и снагом, и уписали поруке:
💬 „И кад ти дрхте колена – можеш ходати напред.“
💬 „Бити храбар не значи да не осећаш страх, већ да те страх не заустави.“
💬 „Храброст није одсуство страха, већ одлука да се иде даље упркос страху.“

Ученици 5. разреда са наставницом математике Слађаном Раловић, која реализује интегративну наставу повезујући математику са другим предметима, израђивали су своје дијаманте, исписивали лична искуства када су били храбри и мотивационе поруке.
Кроз ову активност показали су да и бројеви, облици и симетрија могу бити пут ка разумевању унутрашње снаге и истрајности.

📚 Дијаманти различитости – дар храбрости

Ученици из издвојеног одељења у Дрену приступили су овој драгоценој заједничкој активности са учитељицама Бранкицом и Сузаном.
Учитељица Сузана је иницирала да ковчежић буде испуњен управо дијамантима, наглашавајући значај различитости боја, облика и драгоцености дијаманата – као симболе различитих начина на које се храброст испољава.

У активностима се укључила и наставница енглеског језика Јована Вујанац, која је са ученицима разговарала о врстама и бојама дијаманата, повезујући их са различитим облицима храбрости.

Деца су износила лична искуства и исписивала своје поруке на дијамантима:
💬 „Храбар сам када помогнем другару.“
💬 „Храбра сам када кажем шта мислим.“
💬 „Храбар сам када не одустанем.“

Тако су разумели да храброст није само велика и свечана, већ да живи у свакодневним поступцима – у искрености, подршци и разумевању.

Учитељица Мaја Ђукић са својим ученицима такође је исписивала на дијамантима мотивационе поруке храбрости, док је издвојено одељење у Кијевчићу учествовало такође и своје дијаманте донело у Врлинотеку, симболично пунећи Ковчежић храбрости – заједничко благо доброте и врлина.

👩‍🏫 Тимска сарадња

У реализацији активности учествовали су:
Ивана Анђелковић (израда ковчежића),
Данка Борисављевић (грађанско васпитање),
Слађана Раловић (математика),
Гордана Недељковић–Милојевић, Дијана Јовановић, Бранкица Милетић, Сузана Зечевић, Мирко Милутиновић, Мaја Ђукић, Наташа Радосављевић (учитељи),
Јована Вујанац (енглески језик) и
Владан Стевановић (ликовна култура), који осликава Врлинотеку – посебно место у школи где се чувају сви продукти рада ученика у оквиру овог вредног пројекта.

🏛️ Значај Врлинотеке за школу

Врлинотеке представља „кућу врлина“ – просторе у којима се сваке недеље смештају радови ученика настали кроз обраду поједине врлине.
То је жива галерија доброте, храбрости и стваралаштва, која подсећа да се врлине не уче напамет, већ се граде – срцем, делом и примером.

💬 Утисци ученика

Ученици су са радошћу делили своје примере храбрости – било да су помогли другару, признали грешку, иступили пред одељење или показали упорност у учењу.
Кроз игру, разговор и машту, схватили су да је храброст драгуљ који свако носи у себи, а који најјаче сија када га поделимо са другима.

    Координатор: Сузана Зечевић