Пета тема пројекта „Срећно учење за друштво вредности“ – ОДГОВОРНОСТ
🪄 НЕДЕЉНИ ИЗВЕШТАЈ
Категорија: Врлинотекa – Пета недеља
Школа: Основна школа „Лепосавић“
Координатор: Сузана Зечевић
Група (годишње доба): Летња врева
Назив активности: Пасоши одговорности
Врлина: Одговорност
Назив приче: „Чаробне кашике“
Из књиге: „Јесења гозба са вилом Босиљчицом“ – Жељана Радојичић Лукић
⸻
📘 Кратак опис шта је урађено
У оквиру пете теме пројекта „Срећно учење за друштво вредности“ – ОДГОВОРНОСТ, ученици наше школе реализовали су разноврсне активности на тему одговорности:
• Ученици 1. и 2. разреда (ИО Јошаница) направили су Точак одговорности са осам полја, која представљају различите врсте одговорности. Окретањем казаљке добијали су „изазов дана“ – задатке који их подстичу да одговорно поступају у свакодневним ситуацијама.
• Ученици ИО Дрен, уз подршку учитељица Бранкице Милетић и Сузане Зечевић, направили су „Пасош одговорности“. Инспирисани причом „Чаробне кашике“, свако дете је преузело задатак који захтева одговорност – од бриге о школском прибору до помоћи другарима. Пасош је на крају потписан и запечаћен „чаробним кашикама“ као симбол зрелости и заједништва.
• Ученици издвојеног одељења у Кијевчићу са учитељицом Горданом Недељковић Милојевић и учитељем Мирком Милутиновићем, представили су одговорност као кључ успеха на хамеру.
• Ученици II-3, са учитељицом Мајом Ђукић, направили су „Кутију одговорности“ у коју су убацивали поруке, обећања и цртеже о томе шта за њих значи бити одговоран.
• Ученици 2. разреда са учитељицом Наташом Радосављевић анализирали су причу „Чаробне кашике“ и направили пасоше у облику својих шака, испуњене речима које их подсећају на одговорност.
• Ученици 3/1 и 3/2, са учитељицама Љиљаном и Југославом, направили су цртеже и плакате на тему одговорности.
• Ученице 3/4, на часу грађанског васпитања са наставницом Данком Борисављевић, на занимљив начин приказале су како можемо бити одговорни према себи и свом окружењу.
• Ученици 4/1, са учитељицом Бисерком, направили су „Ланац одговорности“, „Дрво одговорности“ и „Бубамару одговорности“, истичући важност одговорног односа према природи.
• Ученици V/3 су кроз причу „Чаробне кашике“ показали да разумеју значај поузданости, истрајности и очувања права других.
Активности су протекле у духу сарадње, креативности и заједништва, а сваки ученик је имао прилику да остави свој лични траг у формирању заједничког Пасоша одговорности.
⸻
💬 Утисци ученика
Ученици су истакли да су научили да одговорност није терет, већ знак бриге и поверења. Уживали су у изради пасоша, цртању и играма које су их подстакле да сваки дан покажу одговорност према другима и свом окружењу.
⸻
💛 Утисци координатора
Активности су показале висок ниво ангажованости ученика и наставника. Посебно је значајно што су сви разреди приступили теми на креативан начин и оснажили свест о личним и заједничким обавезама. Пројекат доприноси развоју вредности одговорности и унапређује заједнички живот школе.