Учитељице и деца из Дрена и Јошанице са Природом на Ти
Померање граница у извођењу наставе, ентузијазам, креативност, и наравно, срећа ученика, били су мотиви учитељицама у школама у селима Дрен и Јошаница, у општини Лепосавић, да осмисле час у природи. И тако тај дан учине несвакидашњим.
Сузана Зечевић и Ивана Анђелковић су се потрудиле да осмисле сценографију, направе и прибаве реквизите, али и режирају мали драмски комад. Осмеси ученика су били загарантовани.
Час у природи се одвијао у селу Дрен, а за ову прилику, захваљујући подршци матичне школе, у гостима су били другари из Јошанице.
“Са природом на ти” био је назив часа, чија је реализација подржана и од стране Савеза учитеља Србије. Ученици истуреног одељења основне школе из Лепосавића у Дрену су вредно са својим учитељицама радили на пројекту „Наше место и ми“, освојили награду, помогли онима којима је помоћ била потребна.
Свој пројекат спровели су у дело – у очаравајућој мајској природи.
„Приметно је да деца проводе мање времена на отвореном а то јако лоше утиче на њихов ментални и физички развој“, упозорила је Ивана Анђелковић, али њихови ученици немају тај проблем.
Кишни дан на којем је изведен час у природи не да није лоше утицао на расположење младих учитељица и ђака, већ су управо њихови осмеси и граја обојили и тмурно време.
„Мислим да је јако важно да изађемо из оквира стандардног рада у учионицама и да се мало дружимо у природи јер децу природа инспирише“, каже Сузана Зечевић.
Сваки задатак који им дамо, увек им кажемо да замисле како то изгледа у природи. У задацима је често наше двориште, наше игралиште…
Додаје да оне који воле свој учитељски позив рад инспирише.
И заиста, креативност у извођењу наставе обележава рад учитељица Иване и Сузане већ дужи низ година. До сада су имале запажене успехе на разноврсним конкурсима, а нове идеје и пројекти су саставни део њиховог рада са децом.
Креативност је увек присутна, волимо да радимо са децом
Захваљујући идејама, пожртвованом раду и упорности, успевале су да прибаве и новчана средства уз помоћ којих су уређивале школска дворишта. Данас се школа у Дрену може похвалити учионицом на отвореном и игралиштем за ученике.
Рад у сеоским школама се умногоме разликује од рада у урбаним срединама. Како истичу учитељице, њихов наставни дан почиње и завршава се у природи. Најважније, сеоска деца имају посебан однос према окружењу у којем бораве.
„Ту је и Дрењска река па нам служи за часове о екологији. Ту су јако незадовољни и веома им је жао због ситуације која је задесила, због свог тог отпада и надам се да ће покренути неке акције када буду мало старији јер мислим да смо им дали довљно еколошког знања који ће им користити у будућности који ће их подстаћи на акције“, казала је Сузана Зечевић.
Оне су се пронашле у ентузијазму и томе да непрестано раде на томе да изађу из шаблонских оквира наставе, а деци понуде новине.
„Ентузијасти се проналазе и јако је битно када мозете да пронађете неког са кима можете да делите тај стваралачки рад. Ја и учитељица Сузана Зечевић смо доста радиле на заједничким радовима до сада“, казала је Ивана Анђелковић.
Нажалост, све је мање ученика у сеоским школама, тако да издвојено одељење у Јошаници броји само осам, док је у Дрену петнаест ђака. Настава се одвија у комбинованом систему и функционише се у отежаним условима. И поред тога, учитељице попут Сузане и Иване, али и надлежних у школама којима припадају се труде да малишанима из руралних средина обезбеде што боље услове, како се не би осећали запостављено у односу на своје вршњаке у матичним школама.
Текст и материјал преузет захваљујући Ivan Vuckovic и Kosovo Sever portal .